dijous, 6 de novembre del 2014

Super Mas?


La primera vegada que tinc noció d'haver vist Artur Mas em va recordar en Clark Kent. Clark Kent era el personatge d'un còmic que llegíem de xics, que després es va fer molt popular gràcies al cinema i la televisió.



Clark Kent era la identitat secreta que adoptava Superman quan es cansava de ser el super heroi de l'espai i baixava a la terra. Perfectament habillat amb vestit i corbata, passava desapercebut en els grans formiguers que constitueixen les conurbacions metropolitanes.



Superman necessitava amagar la seva identitat en la disfressa de Clark Kent, perquè sabia que sense una dimensió humana la seva vida a la terra seria molt més difícil i vulnerable. Per això duia aquesta doble personalitat en secret i en pagava el preu elevat que en pagava.



Clark Kent, en tant que periodista, era un noi  tímid, prudent, però eficient. Treballava al diari Daily Planet juntament amb J. Olsen i la intrèpida Lois Lane. En Clark Kent estimava secretament Lois Lane, però aquesta només tenia ulls per a l'home d'acer, per a Superman.


La Lois Lane somiava en Superman i no es podia imaginar que el Superman que cercava el tenia molt més a prop del que es pensava. Justament sota la jaqueta, la camisa i la corbata d'aquell noi tímid, prudent, però eficient, que ella rebutjava i s'anomenava Clark Kent. 



Es tractava, per tant, d'un triangle amorós. Segurament del triangle amorós més famós i complex d'ença del de la reina Ginebra, el rei Artur i el cavaller Lancelot. Un triangle, no obstant, ben curiós; segurament l'únic triangle que s'ha donat a la història amb dos únics costats.


La primera vegada que tinc noció d'haver vist Artur Mas em va recordar en Clark Kent. Em vaig preguntar si algun dia per sota d'aquella jaqueta, d'aquella camisa i d'aquella corbata hi apareixeria la imatge d'algun Superman.


Tot sembla indicar que Mas estima també una dama que se li resisteix. És una dama intrèpida, decidida, aventurera, apassionada per la llibertat. Com Lois Lane somia en un Superman que l'alliberi i la faci volar. 


Però Mas també es resisteix a treure's la careta de la timidesa, de la prudència, de l'eficiència, perquè sap que, sense Clark Kent, Superman no existiria, i la seva tasca en aquesta terra seria molt més difícil i vulnerable. 



La primera vegada que tinc noció d'haver vist Artur Mas em va recordar en Clark Kent. Em vaig preguntar si algun dia per sota d'aquella jaqueta, d'aquella camisa i d'aquella corbata hi apareixeria la imatge d'algun Superman. No ho sé. El que sí que sé és que, sense Clark Kent, Superman no existiria. I que, sense Artur Mas, la dama intrèpida, decidida i aventurera, que estima seria incapaç de volar.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada