dilluns, 20 de maig del 2013

La solució de l'Enigma de la ratafia.

M'he mirat totes les respostes i els "plecs d'objeccions". Gràcies per la vostra participació i per tota la feina que heu fet.

La resposta que l'Elisabet va enviar al blog em sembla correcta, tot i que l'objecció que li fa en Lluís és pertinent.

La resposta de l'Elisabet hauria estat més completa si hagués especificat un pas més: que el litre del primer dipòsit de dotze passava al recipient de tres litres i deixava buit aquest dipòsit per a encabir-hi els deu litres que treu del d'onze amb la mesura de cinc.

La solució del Lluís també és correcta i té el mèrit d'haver primfilat la de la Beth.

Així, atès que jo crec que l'important és que ens ho hàgim passat bé i, alhora, hem evocat una mica el món dels raiers, la meva proposta és que en aquesta ocasió hi hagi dos guanyadors: l'Elisabet Segura i el Lluís Oliva. L'enhorabona a tots dos!

Ja em direu quin premi escolliu. Si voleu podeu fer-ho pel correu electrònic o pel Facebook privat. En el cas que fossin llibres, m'encantaria que us els intercanviéssiu. Però això ja és cosa vostra!

D'entre les respostes rebudes per altres canals, voldria destacar la que em va fer arribar l'Àngel Portet, aquest gran treballador per donar a conèixer el món del rai, de la Pobla de Segur:

"Benvolgut Marcel,
(...) Crec que, com a mestre ratafiaire tinc la solució, però sortint el meu nom al text, no voldria penjar-la jo, semblarem una colla d'amics ensabonant-nos mutuament: omplim dos cops la mesura de tres litres per abocar-la successivament a la de cinc; com que la segona no hi cap tota, ja ens queda un litre a la de 3. El reservem o posem a la buida de 12. Tornem els cins litres a la plena de 12 i repetim l'operació inicial i ens quedarà un litre a la buida de 12 i un altre a la de 3. Crec que no és una solució única.
(...)

ÀNGEL"

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada