dilluns, 6 d’abril del 2020

Calendari de vidre 13: Lectures 2



Sobre aquest tema de l'abús i la pederàstia, resumiré el que n'explica l’autor: “La primera vez que tuve oportunidad de visitar el extrajero había sido en una excursión con el colegio a Lourdes. Tenía yo doce años y me ilusionaba extraordinariamente el viaje (…) Quedé impresionado por el tamaño de la basílica (…) Al atardecer nos sorprendió una tormenta (…) Me acomodé en un saco de dormir (…) A medianoche me despertó el aliento con hedor a cebolla de mi perfecto de clase que, con voz atiplada, me preguntó si tenia frío (…) Luego se acurrucó junto a mi, me envolvió con su cuerpo, calentando mis pies con los suyos y pretendió manipularme el bajo vientre a la par que forzó un par de besos en mis labios, antes de que yo lograra voltear la cara, abochornado por el miedo (…) todavia mi espíritu era inocente y no le di importancia...”



De vuelta al colegio continuó su cortejo, que yo no percibía aún como tal (…) Acabó por convertirse en mi director espiritual y yo le trataba como a un verdadero maesto (…) ‘Te sientan bien los pantalones largos’, me dijo un dia en que yo acababa de estrenar esa prenda, símbolo de que había comenzado la adolescencia (…) Un dia, sentado frente a mi en una silla, comenzó a hablar de lo difícil de la edad en la que me encontraba, debido a los cambios físicos i psicológicos que sin duda tenia que estar experimentando, para acabar adoctrinándome sobre la importancia de la higiene personal y la necesaria limpieza de los genitales (…) Se apresuró a añadir que él podia enseñarme como había de hacerlo, pues era preciso retraer el prepucio para asegurarse que no quedaban restos de suciedad en el pene. Mientras hablaba echó mano de mi bragueta y trató de abrirla. Desconcertado, noté un golpe de calor en la cara, luego me levanté bruscamente y me fuí dando un portazo.”


El col·legi del Pilar és una escola concertada, fundada l’any 1907 en un segon pis del carrer Goya. La creixent demanda de places la va obligr a fer diversos trasllats fins a ocupar el monumental edifici actual, destinat inicialment a fer-hi una obra benèfico social. Curiosament no és una escola que destaqui per aportar grans metges, grans matemàtics ni grans científics en general, però és segurament l’escola amb més prestigi de la capital de l’Imperi. Segurament és perquè els que en surten solen guanyar tres vegades més que no pas aquells. En efecte, la producció de l’escola destaca pels nombrosos polítics, jutges, diplomàtics, directors de diari i altra gent de profit que n’han sortit, com si fossin bolets.



Un ex alumne de l’escola Juan Miguel Villar Mirn’explicava l’èxit amb aquestes paraules: "El ambiente de disciplina, de puntualidad y de trabajo exigente creó en todos nosotros la conciencia de que estábamos obligados a hacer las cosas mejor". No ho sé, jo diria que hi ha d’haver més coses. Tot això que diu també es practicava a l’escola del meu poble i segurement en moltes altres escoles i els resultats no es poden pas comparar.

La llista d’exalumnes que ofereix internet és espectacular, aclaparadora:


L’exministre Wert, de gloriosa memòria, va explicar que quan el van nomenar ministre havia rebut centenars de felicitacions “pero que la que más ilusión le ha hecho ha sido la de un antiguo profesor suyo, “Don Telesforo, del colegio del Pilar, que le vino a decir que “considerava justificadasu carrera profesional en que un alumno suyo hubiera llegado a ser ministro de Educación”. Olé!


Ara bé, acabo aquest tema amb el mateix dubte trasbalsador que vaig tenir quan llegia la història de Cebrián: va ser ell l’únic alumne que va patir abusos en aquell famós i tan decisiu col·legi? Se sap d'algú més que ho hagi denunciat? Per la manera com li parlà Arias Salgado no sembla pas que el seu fos un cas aïllat... Saber-ho potser posaria llum a algunes de les ombres inquietants que tan constantment es projecten sobre la política espanyola.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada